Moda moda damska Moda dla pań

Modowe zakupy Polaków ? powściągliwi praktycy czy łowcy okazji?

Modowe zakupy Polaków ? powściągliwi praktycy czy łowcy okazji?
Warszawa. 6.05.2014 r. Modowe zakupy Polaków ? powściągliwi pragmatycy czy łowcy okazji? Tylko w ubiegłym roku Polacy wydali na zakup odzieży przeszło 30 mld zł.

Warszawa. 6.05.2014 r.
Modowe zakupy Polaków ? powściągliwi pragmatycy czy łowcy okazji?
Tylko w ubiegłym roku Polacy wydali na zakup odzieży przeszło 30 mld zł. Eksperci szacują,
że liczba ta będzie w najbliższych latach była w kilkuprocentowym tempie . Wraz ze wzrostem wydatków na odzież obserwujemy jednocześnie rosnącą racjonalizację potrzeb zakupowych. Zmieniają się także preferencje dotyczące miejsca zakupu odzieży. Już co trzeci Polak nabywa ją
w marketach, przy okazji codziennych zakupów. Trend ten zauważył Lidl. Po sukcesie wiosennej kolekcji prosto z Rzymu, do sklepów trafia właśnie letnia kolekcja See you in Lisbon.

W ubiegłych latach wielką popularność zdobył termin ?smart shopping”, rozumiany jako przemyślane
zakupy produktów z najlepszym stosunkiem ceny do jakości. Potwierdzają to wyniki badania wykonane przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Lidl Polska, w jakim zapytano Polaków o sposób, w który podejmują decyzje zakupowe dotyczące obuwia i odzieży . Zdecydowana większość respondentów deklaruje, że działa tego typu zakupów racjonalnie, kalkulując stosunek ceny do jakości (77%). Wbrew pozorom w wyścigu o najtańsze i jednocześnie wysokiej jakości produkty wygrywają bardziej bogaci i wykształceni Polacy. Składa się też,
że ponad 40% przyznaje, że zdarza się im robić zakupów produktów tej kategorii pod wpływem impulsu lub promocji.
Warto jednak zadać pytanie nie tylko o to, jak kupują Polacy, ale także ? gdzie najchętniej robią zakupy i na co zwracają uwagę. Z badania wynika, że większość Polaków kupuje odzież i obuwie
w galeriach handlowych. Niemniej jednak widocznym trendem jest rosnący udział marketów, które wybiera już co trzeci Polak. Co czwarta zapytana osoba uważa, że ubrania oferowane przez markety nie różnią się jakością z tych sprzedawanych w tzw. sieciówkach. Najwięcej respondentów, spośród dokonujących zakupu w marketach, kupuje tam odzież codziennego użytku (70%). Trochę rzadziej badani deklarują zakup butów (58%) czy odzieży dziecięcej (52%). Mniej niż połowa deklaruje zakup odzieży sportowej (44%) czy bielizny (43%).

A to już wiesz?  Łódź Young Fashion – łódzkie modowe święto w nowej odsłonie, z pokazem w wirtualnej rzeczywistości konkursu Złota Nitka.

Nie podlega wątpliwości, że jeszcze większy nacisk na to, co nosimy, mają sieci handlowe, które wymagają być zakupową alternatywą przede wszystkim dla popularnych sklepów odzieżowych. W czasu 12 lat funkcjonowania Lidla na naszym rynku udział sprzedaży ubrań w całym asortymencie sieci systematycznie rośnie. Wpływ na to jest zwiększające się zaufanie do marek odzieżowych Lidl jak
i duże zainteresowanie dodatkowymi ofertami specjalnymi, takimi jak torebki i galanteria skórzana Wittchen. W marcu tego roku do sklepów trafiła wiosenna kolekcja ,,See you in Rome??, której towarzyszyło wydanie wyjątkowego, pierwszego w historii Lidl Polska lookbooka.
Oferta odzieżowa z kolekcji ,,See you in Rome?? zajmowała się bardzo ważnym zainteresowaniem naszych konsumentów, którzy docenili jakość oferowanych przez nas ubrań. Sukces sprzedażowy sprawił, że postanowiliśmy stworzyć także letnią kolekcję. Tym razem inspiracje korzystali ze słonecznej, modowej stolicy Portugalii, gdzie powstała piękna sesja do nowego lookbooka ? komentuje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.
Kolekcja See you in Lisbon trafiła do sklepów w całej Polsce 5 maja. Lidl, podążając szlakiem modowych trendów, trafił do stolicy Portugalii. Podstawę kolekcji stanowią kolory we każdych kombinacjach i barwach.. Znalazły się w niej między innymi stroje kąpielowe, parea, przewiewne bluzki i sukienki z lnu. See you in Lisbon to lekki, casualowy look z nutką romantyzmu.

image005-006-2014-05-07 _ 17_57_50-75

Lookbook_02-001-2014-05-07 _ 17_57_50-75

Lookbook_03-002-2014-05-07 _ 17_57_50-75

Lookbook_08-004-2014-05-07 _ 17_57_50-75

Lookbook_09-005-2014-05-07 _ 17_57_50-75

Lookbook_09-005-2014-05-07 _ 17_57_50-75

image005-006-2014-05-07 _ 17_57_50-75

Lookbook_02-001-2014-05-07 _ 17_57_50-75

Lookbook_03-002-2014-05-07 _ 17_57_50-75

Lookbook_07-003-2014-05-07 _ 17_57_50-75

Lookbook_08-004-2014-05-07 _ 17_57_50-75

O badaniu
Badanie zostało wykonane przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS w czasie: 25-27.03.2014. Analizą objęto grupę 800 osób
w wieku 15-50 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 15-50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w jakiej skład wchodzą niezależne spółki prowadzące samodzielną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej firmy powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9000 sklepów tej marki, i w Polsce ponad 500.
Kontakt:
Katarzyna Bartoszkiewicz
Hill+Knowlton Strategies
tel. 22 53 63 812, 601 278 855 [email protected]

A to już wiesz?  Kobieco, ale nie wulgarnie. Odczarowujemy zwierzęce motywy w modzie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy