Moda moda damska Moda dla pań

Kobiety nie gustują w małej czarnej

Kobiety nie gustują w małej czarnej
Warszawa, 15 lutego 2017 r. Kobiety nie gustują w małej czarnej Zaledwie 14% kobiet podobają się czarne sukienki u innych pań – wynika z badania

Warszawa, 15 lutego 2017 r.

Kobiety nie gustują w małej czarnej

Zaledwie 14% kobiet podobają się czarne sukienki u innych pań – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers. Ubiera się w nie nieco więcej, bo 19% przedstawicielek płci pięknej. Definitywnie jednak Polki preferują jasne sukienki (42%), w tym pastelowe (delikatny róż, niebieski czy zieleń) – 22% oraz białe, écru lub beżowe – 20%. Na suknię w kontrastowych zestawieniach decyduje się co dziewiąta mieszkanka naszego kraju (11%), a na posiadającą intensywną barwę, jak ostry czerwony, niebieski, zielony czy żółty co czternasta badana (7%). Polki preferują też jasne bluzki (49%), a nawet torebki (35%) oraz rajstopy i skarpetki (42%). Tylko w przypadku płaszczy i kurtek wygrywa praktyka – na ciemne kolory stawia 36% kobiet, choć wciąż niemal tyle samo (35%) wybiera wierzchnie okrycia w jasnych barwach. Panowie są bardziej konserwatywni w doborze kolorów – najczęściej decydują się na ciemne odcienie wybierając dla siebie zarówno elementy stroju i dodatki, jak i samochody.

– Co ciekawe, czarny i ciemne kolory uważane za klasyczne symbole elegancji i mające wiele cech praktycznych, nie znajdują się wśród preferencji zakupowych kobiet, jeśli wybierają one dla siebie elementy odzieży i akcesoria. Niezależnie czy mówimy o sukni, płaszczu, torebce czy skarpetach – każdorazowo co najmniej połowa Polek decyduje się na inny kolor niż czarny. Wśród wyborów zakupowych przeważają biele, beże i pastele, ale nie tylko. Przeciwwagę dla ciemnych barw stanowią też intensywne kolory oraz kontrastowe zestawienia. To pokazuje, że Polki nie chcą ubierać się smutno i nudnie, a atrakcyjny kolor i wyróżniający wygląd przedkładają ponad praktyczne rozwiązania – mówi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.

Mężczyźni są bardzo konserwatywni, jeśli chodzi o preferowaną kolorystykę stroju oraz gadżetów towarzyszących im na co dzień, z samochodem włącznie – wynika z badania na zlecenie marki farb Beckers. Panowie wybierają dla siebie przede wszystkim ciemne garnitury (czarny, szary, brąz) (61%), takowe płaszcze (55%) i skarpety (54%), a także torby, plecaki lub aktówki (41%). W przypadku koszul najczęściej decydują się na najbezpieczniejsze kolory, czyli biały, beżowy, écru (45%). Zaledwie co ósmy (13%) wybiera koszule pastelowe (delikatny niebieski, róż czy zieleń). Aż 12% kupuje sobie koszule ciemne, a co dziesiąty (10%) szuka kontrastowych zestawień. Również ciemna kolorystyka króluje wśród panów w przypadku zakupu samochodów. Auto w kolorze czarnym, szarym lub brązowym wybiera 37% mężczyzn. Tylko co piąty (21%) decyduje się na samochód w jasnym kolorze (biel, écru, beż, pastele) i co czternasty (7%) na intensywną barwę typu ostra czerwień, zieleń, niebieski, żółty itp. Nie wydaje się to trafnym wyborem, jeśli mężczyzna chce zaimponować autem kobiecie. Płci pięknej zdecydowanie częściej podobają się samochody w kolorach jasnych (32%) oraz w intensywnych lub kontrastowych barwach (17%). Ciemne auto imponuje tylko co czwartej Polce (26%).

A to już wiesz?  W te Święta nie bój się błyszczeć!

We wnętrzach Polakom podobają się przede wszystkim kolory jasne: pastele, beże, biel lub écru. W przypadku kuchni i łazienek dotyczy to aż 57% społeczeństwa. Ale co szósty Polak preferuje w tych pomieszczeniach intensywne kolory lub kontrastowe zestawienia (16%). Jasne barwy najbardziej podobają się Polakom również w elewacji domów (56%). Na co jedenastym robią wrażenie kontrastowe zestawienia zewnętrznych ścian budynków (9%), zaledwie na 8% ciemne barwy elewacji, zaś na 4% te posiadające intensywną kolorystykę typu ostra czerwień, zieleń, niebieski, żółty itp. W zabudowie przestrzeni publicznej częściej przypadają nam do gustu kontrasty – bo blisko co ósmemu Polakowi (13%). Królują jednak niepodzielnie odcienie jasne i stonowane, które podobają się najbardziej 48% społeczeństwa. W zabudowie przestrzeni publicznej ciemna kolorystyka odpowiada 8% Polaków, a intensywne barwy 5%.

Badanie na marki rzecz Beckers zostało przeprowadzone przez TNS Polska metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1011 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 4-9 marca 2016 r.

***
Marka Beckers jest częścią grupy Tikkurila Polska S.A. Oferuje ona wysokiej jakości farby lateksowe i antyalergiczne do ścian i sufitów, a także wyroby przeznaczone do dekoracji i ochrony drewna, metalu i fasad. Produkty Beckers charakteryzują wysokie parametry techniczne i użytkowe. Są one przeznaczone zarówno do prostych, jak i zaawansowanych prac malarskich. Flagową linią marki jest rodzina wodorozcieńczalnych akrylowych farb Designer, dostępnych w gotowych kolorach oraz w wersji mieszalnikowej. Stworzone na bazie ekologicznych receptur farby Beckers łączą bezpieczeństwo stosowania i dbałość o środowisko z najwyższą jakością. Są rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Alergologiczne, a wiele z nich jest sygnowanych znakiem Ecolabel, będącym najważniejszym europejskim wyróżnieniem przyznawanym wyrobom spełniającym normy dotyczące ochrony środowiska, gdyż oznaczone nim produkty nie zawierają substancji toksycznych czy rakotwórczych.
Marka Beckers powstała w 1865 roku w Szwecji. Jej farby sprzedawane są w Skandynawii, a także w krajach Europy Wschodniej. Na polskim rynku produkty Beckers obecne są od 1993 roku. Więcej informacji na temat produktów marki Beckers znaleźć można pod adresem www.beckers.pl.

A to już wiesz?  Maffashion, Jemerced i Make Life Easier rządzą internetem

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy